torstai 20. maaliskuuta 2014

Everybody's gonna love today

Sunnuntain jälkeen olen viihtynyt salilla päivittäin erinomaisesti. Huomenna tiedossa on salin sijaan (joku salivälipäiväkin sopii toisinaan) itsepuolustus- ja kamppailuharjoituksia. Odotan innolla!
Olen miettinyt tosiaan noita välipäiviä, ja jutellut niistä kaverini (AMK liikunnanohjaaja) kanssa. Hänen  (treeniäni seuranneena) mielestä yksi välipäivä on tässä vaiheessa riittävä, mutta kaksi parempi. Olin aika yllättynyt, sillä olin kuvitellut, että minun pitäisi pitää 2-3 salivälipäivää viikossa.
Olen tyytyväinen siitä, että olen liikkunut päivittäin mukavan monipuolisesti. Liikuntaa tulee salitreenin lisäksi päivittäin reippaan kävelyn tai juoksun (+muut liikuntalajit) muodossa.

Ruokapäiväkirja on tauolla! Ja ihan vain oman kyllästymiseni vuoksi. Syömiseni ovat suht samanlaisia päivästä ja viikosta toiseen (pieniä muutoksia lukuunottamatta), joten pidän nyt jonkin aikaa taukoa ja jatkan kun tuntuu taas tarkoituksenmukaiselta.

Sain eilen ensimmäisen "sinä olet oikeasti laihtunut" -kommentin (pitkästä aikaa.) Kiittelin häkeltyneenä ja vastasin, että painoni on kenties jopa noussut parilla kilolla, mutta koostumus on mitä luultavammin muuttunut parempaan suuntaan.
On tietysti tosi mukava kuulla positiivisia kommentteja ulkonäöstä. Olen itseasiassa päässyt nauttimaan niistä tässä kuussa huomattavasti normaalia enemmän. Nythän tavoittelen salitreenilla ja ruokavaliolla nimenomaan lihasmassan kasvua, ja jo nyt tuntuu että tietyt ruumiinosat oikeasti jopa kasvavat (housut puristavat pakaroista jne) mikä ei tee olosta aina kovinkaan hehkeää. Kuitenkin olen saanut tässä kuussa tuiki tuntemattomilta ihmisiltä kommentteja kauniista vartalosta luultavasti enemmän kun koko viimeisen puolen vuoden aikana. Salitreeni siis kannattaa? (Yritän muuten itsekkin muistaa kehua kavereita säännöllisesti, joskus myös kaupan kassan hiuksia :D Ihana, miten pienestä ihmiset ilostuvat!)
Ja vaikka välillä vanhoja farkkuja pukiessa ärsyttää, näkyy peilistä huomattavasti pyöreämpi peppu ja kapeampi vyötärö. Peilikuva siis miellyttää aikaisempaa enemmän.

Olen syönyt viimepäivinä näkkäriä, riisiä, pastaa, kanaa, jauhelihaa, äyriäisiä +lisäproteiinia jauheen muodossa maitoon sekoitettuna, palautusjuomaa. Rahatilanne stressaa (milloin se ei stressaisi?) isoja (vakuutus)laskuja odottamassa. Minkä takia nekin tulevat aina samalle kuulle? Varmaan saisi sovittua toisin, jos vain saisi aikaiseksi soittaa. Liikunta onneksi lieventää stressiä hetkellisesti tehokkaasti!

Nyt kaikesta stressistä huolimatta tuntuu siltä, että motivaatio terveelliseen elämään on kohdillaan. On myös tosi iso voimavara, että muutamat kaverit ovat AMK liikunnanohjaajia ja mielellään auttavat minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti