keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Lazy Day & Dreams

16.4

16.4

Vatsalihasten kunto on parantunut ihan älyttömästi. Näkyvyyttäkin on tullut jonkin verran. Pitäisi ruveta diettaaman fiksusti, jotta saisi tuota läskiä pois tuosta päältä, mutta kuitenkin niin, että lihakset eivät kärsisi. Aataminaikaiseen elintarvikevaakaan pitäisi vaihtaa patterit, mutta taidan suosiolla ostaa nykyaikisemman version.

Päivä alkoi aamusalilla, ahersin hauis- ja rintatreenin ja hiukan vatsoja (eilisen jäljiltä kipeänä). Ihan omanlainen fiilis käydä aamuvarhaisella salilla! 

Eilen suihkussa ilahduin siitä, kun olkapää erottui muusta kädestä siinä saippuoidessani.

Laiska päivä, joutenolo on syntisen mukavaa. Tähän päivään kuuluu blogien lukemista, saippuasarjoja netistä, paljon kahvia, päiväunet, ulkoilua koiran kanssa (ihana sää!), illalla vielä kavereiden kanssa treffaamista. Lounaaksi tein kaksi paistettua munaa, kun en asioikseni jaksanut vääntäytyä kauppaan.

Kuulun siihen ihmisryhmään, joka muistaa uniansa suht tarkasti. Nukunko siis hyvin vai huonosti, sitä en tiedä, mutta joka aamu muistan yhden tai useamma unen. 
Olen alkanut miettimään mistä johtuu, että päiväunien unet ja yön unet eroavat toisistaan. 
Päiväunissa olen monesti humaltuneen oloinen. Päässä pyörii enkä saa unessa asioita hoidettua, kun olen niin "päissäni" (vaikken siis ole unessa humalassa). En siis unessa ole humalassa, vaan pääni on tosi sekaisin. 
Yöunet puolestaan ovat levollisia ja niissä esiintyy ajankohtaisia aiheita henkilökohtaisesta elämästäni. Unien teemat vaihtelevat elämäntilanteen ja ajankohtaisten asioiden mukaan.
Päivisin unissa esiintyy paljon autoja (olen autonaisia henkeen ja vereen), ja näen etenkin sellaisia kohtauksia, jossa ajan autoa/olen vänkärin paikalla eivätkä auton jarrut toimi (joskus ohjaus ei toimi, mutta tämä epätavallisempa). Yleensä vauhti on hiljainen eikä tilanne ole uhkaava, mutta en kykene täysin hallitsemaan autoa.
Unissani esiintyy harvakseltaan minulle läheisiä ihmisiä, vaan yleensä vierailijat ovat tuttuja/kaukaisia sukulaisia tms. Joskus näen unia kuolleista läheisistä.
Olen huomannut, että stressaantuneena näen monesti tavallista ahdistavampia unia. Toisaalta joskus, jos olen esimerkiksi useamman päivän harmitellut vartaloni huonoja puolia (ennen nukkumaanmenoa "hitsi tätä mahaa"), saatan nähdä unta jossa katson peiliin ja peilistä katsoo takaisin kaunis ja hyväkuntoinen minä. Unet ovat joskus stressin keskellä lohdullisia.
Asiaan hatarasti liittyen, tänään juuri salilla ajattelin, kun katsoin peiliin (inhoan katsoa salilla peiliin, niitä on joka puolella...), että ei hitto kun on tuossa ja tuossa ylimääräistä ja naamakin on huonosti laitettu, ja mitäköhän nuo muut nyt ajattelee kun poljen tässä ja maha on rullalla… Ja sitten se iski! Että hei, ei nuo varmaan kato ollenkaan pahalla, tuskin kattovat lainkaan. Sitäpaitsi, tossa on kiva kohta, ja tuossa. 
Tällaisia ahaa -elämyksiä minä tarvitsen. Yhdessä yössä ei voi muuttua kaupungin timmeimmäksi mimmiksi, mutta omasta mielestäni minulla on asenne kunnossa, ja pyrin koko ajan parempaan. Voiko muuta vaatia? Yleensä muuten pahin ulkonäköahdistus iskee, kun huomaa jonkun katselevan, vaikka katsoja tarkoittaisikin (mitä luultavimmin) sitä pelkästään hyvällä. 
Ja vielä asiaan. Yhden kerran (viime syksynä) olen kokenut unihalvauksen. Tämä tapahtui yöllä. Tilanne oli hieman pelottava, mutta kesti vain vähän aikaa. Makuuhuoneen kaapeista tuli valolonkeroita minua kohti, enkä pystynyt liikkumaan. 

Tällaista tänään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti