lauantai 9. elokuuta 2014

Täydelliset housut

Vaikka en ole liikunnasta mitään vähään aikaa kirjoittanutkaan, se ei ole hää- ja lomakuvioista huolimatta jäänyt taka-alalle. Olen käynyt salilla 3-6 kertaa viikossa, samoin juoksemassa. Yleensä siis päivään on mahtunut kaksi treeniä, päivällä sali ja illalla lenkki.

Olen pitkää metsästänyt istuvia housuja. Dr. Denimiltä olen ostanut useammat housut, mutta niinkuin aiemin täällä kirjoittelinkin, ne kuluvat käytössäni aivan älyttömän nopeasti puhki mm. haaroista, ja +50e hinta on lyhyeen käyttöikään nähden aika suolainen.
Housujen hankinnassa ongelmallista on se, että olen pitkä (177cm), minulla on oikeasti pitkät jalat (monesti pituus 34 on liian lyhyt), paksut reidet ja iso peppu. Yleensä housuissa käy niin, että kun löytyy reisille ja pepulle sopiva housupari, ovat ne sitten toisaalta todella isot vyötäröstä  ja löysät polvesta alaspäin +yleensä myös liian lyhyet. Olen myös jatkuvasti törmännyt ilmiöön, että housujen vyötärö jää erittäin huomattavasti matalemmaksi taka- kuin etuosasta.

Olin harkinnut Freddyn housujen tilaamista, mutta kokeilematta en uskalla, ja lähimpään Freddyjä myyvään liikkeeseen on satoja kilometrejä. Olin myös miettinyt Bia Brazilin Jean Stylejä (99,90e/Body Action) ja Brasil Sulin Fuso Jeanseja (79,90e/Gazoz) (jotka pienen tutkiskelun jälkeen näyttäisivät olevan samaa materiaalia kun Bia Brazilin Jean Stylet?)
Viimeviikonloppuinen housujenmetsästys päättyi niin isoon ärsytykseen (siis oikeasti! 4h shoppailua ja kaikki housut enemmän tai vähemmän huonosti istuvia), että päätin tiistaina laittaa pienen harkinnan jälkeen tilaukseen Bia Brazilin Jean Stylet mustilla saumoilla (postikulujen jälkeen ≈106e.)

Perjantaina sain kännykkään Itellan saapumisilmoituksen (nopeaa toimintaa!) ja jännittävissä tunnelmissa pääsin availemaan pakettia. (Olin sopinut itseni kanssa, että jos housut eivät sovi, palautan nämä ja tilaan Brasil Sulin farkkuleggarit.) Yllätyksekseni paketista paljastui housujen lisäksi Fitfarmin 200g lecithin lesitiinivalmiste ja kolme erilaista näytepakkausta +piristävä saatekirje!
Heti ensiksi avasin housujen pakkauksen, ja kokeilin materiaalia, joka tuntui juurikin siltä, mitä olin odottanut, paksua ja jämäkkää, mutta uskomattoman joustavaa (One Size housut, koko 34-42! Olin suhtautunut tähän hyvin skeptisesti, mutta turhaan.) Vetäisin housut jalkaan, ja nämä saisi mahtumaan vielä minua isommalle typylle! Kangas ei ole likimainkaan äärimmillään edes pakaroista tai reisistä. Kangas ei myöskään kuulla läpi mistään kohdasta. Housut ovat myös riittävän pitkät jopa minulle, ja oikeasti näyttävät tavallisilta housuilta.
Housuissa on siis tavalliset takataskut, feikkietutaskut ja feikkivetoketjunpaikka +nappi jossa koristetimantti.

Bia Brazil Jean Style

Ikkunaostostelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että haluan tilata Body Actionilta Vestemin sekä Bia Brazilin salilegginssit (erityisesti nämä viehättävät: Linkki) ja varmasti vielä toiset Jean Stylet. Myös Freddyt houkuttelevat yhä, mutta sovittelematta en halua niitä tilata.

Täytyypä vielä mainostaa, että ostin Cubukselta juoksu-/salilegginssit, mitkä ovat samaa mallia kuin Niken leveällä vyötärönauhalla varustetut legginssit (mitä olen käyttänyt salilla puoli vuotta) ja itseasiassa tuntuvat materiaaliltaan samalta, kuin Niken housut (paksua materiaalia, I like! En tykkää enää ollenkaan ohuista urheilulegginsseistä), mutta olivat vain +20e, kun Niken pöksyt puolestaan maksoivat +70e (tarkkoja summia en muista.)
Kestävyydestähän en voi sanoa vielä mitään, mutta käytössä tuntuvat tosi mukavilta ja pysyvät napakasti päällä juoksulenkeillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti